مرکز پخش شمع موتور | فروشگاه تخصصی شمع خودرو 09125101633 در مزدا شاپ ضمانت بهترین قیمت
مرکز پخش شمع موتور در بازار چراغ برق توسط فروشگاه ایرانمهر ضمانت بهترین قیمت و کیفیت
مرکز فروش شمع خودرو در تهران - فروشگاه تخصصی شمع خودرو در بازار چراغ برق فروش به صورت عمده و تکی با ضمانت بهترین قیمت و کیفیت
فروش تخصصی انواع شمع های خودرو های ایرانی وخارجی
خودروهای تقویت شده
با بهترین کیفیت وضمانت
ارسال به سراسر کشور با مناسب ترین قیمت.
ارسال تک به قیمت عمده
شمع های انژکتور تک و2 پلاتین
شمع های سوزنی: پلاتینیوم ، ایریدیوم و لیزر ایریدیوم
NGK انجیکا
AUTOLITE. اتولایت
BOSCH بوش
EYQUEM اکیوم
FRANTAK فرانتک
هر چیزی که در مورد شمع خودرو باید بدانید ؟
مشخصات شمع اصلی مزدا 3 :
نام محصول : شمع
ساخت کشور : ژاپن
برند : مزدا 3
قیمت : مناسب در بازار
شمع خودرو چیست؟
شمع ها در خودرو وظیفه ایجاد جرقه و مشتعل نمودن مخلوط سوخت و هوا را دارند. هسته داخلی شمع ها همه از مس ساخته شده است اما بسته به جنس الکترود مرکزی و پلیت زمین انواع مختلفی دارند.
فروش شمع خودروهای ایرانی و خارجی با ضمانت در مرکز فروش شمع خودرو،شمع خودرو ایرانی شمع خودرو ژاپنی
وظایف شمع انژکتوری سوزنی اورجینال مزدا 3:
-انفجار در محفظه احتراق و حرکت دادن سیلندرها به طرف پایین را برعهده دارد.
-پاشش سوخت به وسیله انژکتور به داخل سیلندر و بعد فشرده شدن آن به وسیله سوپاپ، شمع جرقه ایجاد کرده و موجب انفجار در محفظه احتراق خودرو می گردد.
عملکرد کلی شمع مزدا 3 جدید :
گفتیم که شمع از اجزای مختلفی ساخته شده است. بعد از آنکه کوئل خودرو جریان با ولتاژ پایین را از باتری خودرو می گیرد این ولتاژ را زیاد می کند، پس آن جریان ولتاژ بالا را به شمع خودرو انتقال میدهد. اکنون جریان ما بین دو الکترود مرکزی و جانبی در روی شمع که یکی مثبت و دیگری منفی می باشد بالا رفته و شکل گازهای داخل محفظه را تغییر میدهد. البته با بالا رفتن ولتاژ این گازها آنها یونیزه میشوند و دارای رسانای جریان الکتریکی شده و در محفظه ایجاد احتراق میکنند.
البته بدانید که شمعهای ولتاژی در حدود 12000 تا 25000 ولت یا بیشتر نیاز دارند تا عمل احتراق را به خوبی انجام بدهند.
جنس شمع انژکتوری سوزنی مزدا 3:
این قطعه با دو نوع آلیاژ تولید و روانه بازار می شوند:
شمع های پلاتینیوم:
جنس آلیاژ این شمع ها از فلز پلاتینیوم ساخته شده است که مقاومت حرارتی در حدود 800 درجه سانتیگراد دارند.
در شمع های انژکتوری سوزنی مزدا مقاومت حرارتی بالا باعث می شود در دمای زیاد و دور موتور بالا افت ولتاژ جرقه در سر شمع ها اتفاق نیافتد و کیفیت جرقه ثابت باقی بماند.
این حد از مقاومت حرارتی باعت می شود تا این شمع ها با توجه به کیفیت بنزین مصرفی در کشور ما تا حدود 40٫000 کیلومتر عمر مفید داشته باشند.
شمع های ایریدیوم:
آلیاژ استفاده شده در این شمع ها فلز ایریدیوم است که مقاومت حرارتی آن 1200 درجه سانتیگراد است .
در این شمع ها علاوه بر الکترود مثبت که سوزنی شکل و با آلیاژ ایریدیوم است، الکترود منفی هم دارای نقطه پلاتین است که باعث بوجود آمدن بالاترین و دقیق ترین حد جرقه در بین شمع های حرفه ای می شود .
این شمع ها نیز با توجه به سوخت مصرفی عمرمفید 100٫000 کیلومتری دارند و در صورتی که از مکمل اکتان در سوخت استفاده شود طبیعتا این طول عمر افزایش پیدا می کند.
بهترین شمع انژکتوری سوزنی مزدا 3 :
در حال حاضر جدیدترین فناوری در زمینه ی شمع خودرو شمع انژکتوری سوزنی مزدا است. در این شمع انژکتوری سوزنی الکترود مثبت نوک تیز و سوزنی شکل است. طبق قوانین فیزیک بارهای الکتریکی در گوشه های نوک تیز اجسام تراکم و تجمع بیشتری دارند در نتیجه در شمعی که الکترود مثبت آن سوزنی شکل است جرقه ی بسیار قویترو بزرگتری در نوک الکترود سوزنی شکل ایجاد می شود.
ویژگی هایی شمع انژکتوری سوزنی اصلی مزدا 3 :
1-هدایت بالا
2-مقاوم در برابر حرارت
3-جنس سخت
در شمع های انژکتوری سوزنی الکترود مثبت آن ها به شکل سوزن نوک تیز است و این باعث می شود که جرقه حاصل از شمع متمرکز، دقیق و قوی تر از یک شمع معمولی باشد.
هنگامی که جرقه شمع انژکتوری سوزنی قوی تر باشد شعله حاصل از انفجار بزرگتر و در نتیجه بنزین داخل سیلندر بطور کامل سوخته، تمامی انرژی آن آزاد می شود و نتیجه این فرآیند کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب و کاهش صدا و لرزش موتور خودرو می باشد که مورد آخر نشان دهنده بهتر کارکردن موتور و افزایش عمر قطعات موتور و کاهش استهلاک آن است.
توضیحات مربوط از سایت ویکی پدیا در مورد شمع خودرو که در بخش زیر مشاهده میکنید :
شمع (خودرو)
در اتومبیل، شمع ابزاری است برای انتقال جرقههای متناوب برق داخل سیلندرها که در انتهای سیلندر و روی سرسیلندر در موتور اتومبیل نصب میشود و برق موتور که با حرکت متناوب دلکو به سر شمعها میرسد، طوری تنظیم شده که به هنگام فشردگی بخار بنزین در انتهای سیلندر جرقهای از انتهای شمع ساطع شده، و باعث انفجار بنزین و حرکت موتور میگردد. قسمت فلزی شمع که جرقه از میان آنها ساطع میشود، معمولاً از جنس مس، پلاتینیوم یا ایریدیوم است که به همین ترتیب عمر طولانیتری در عملکرد دارند.
انواع و اقسام شمع خودرو عبارتند از: شمع سرد، شمع گرم، شمع نیکلی، شمع پلاتینیومی، شمع ایریدیومی و شمعهای چند الکترودی. از جمله علائم خرابی شمع خودرو میتوان به رسوبات حاصل از احتراق در سر الکترودها و کثیف شدن آن، یا جرقهزنی نادرست و از بین رفتن الکترودها اشاره کرد. یکی از نشانههای خرابی شمع، سوختن الکترود میانی شمع است که از جنس نیکل میباشد.[1]
قسمت میانی شمع معمولاً سرامیکی است. تا مانع از اتصال دو دو الکترود مثبت(+_ و منفی(-) شود.
تاریخچه[ویرایش]
در سال 1860 اتین لنوار از شمع برقی در موتور گازی خود استفاده کرد؛ اولین موتور پیستونی احتراق داخلی. لنوار بهطور کلی با اختراع شمع شناخته میشود.[2] برخی منابع ادموند برگر، مهاجری از توگو، را در حوزه اختراع شمع در اوایل سال 1839 میشناسند، اما این ادعاها رد میشود، زیرا موتور احتراق داخلی تا سال 1860، توسط اتین لنوار اختراع نشدهاست. هیچ گزارش، سوابق، ثبت اختراع یا شواهد ملموس دیگری وجود ندارد که نشان دهد برگر چنین دستگاهی را اختراع کردهاست.[3]
ثبت اختراعات اولیه شمع شامل مواردی است که توسط نیکولا تسلا (در ثبت اختراع ایالات متحده 609٬250 برای سیستم زمانبندی احتراق، 1898)، فردریک ریچارد سیمز (24859/1898 GB ،1898) و رابرت بوش (GB 26907/1898) ثبت شدهاست. تنها اختراع اولین شمع فشار قوی ولتاژ بالا، بهعنوان بخشی از سیستم احتراق مبتنی بر مگنت، و توسط مهندس روبرت بوش، گوتلوب هونولد در سال 1902، توسعه موتور احتراق جرقه را ممکن ساخت. پیشرفتهای بعدی را میتوان به آلبرت چمپیون، برادران لژ، پسران سر الیور لودج، که ایده پدر خود را توسعه داد. و همچنین به کنلم لی گینس، از خانواده آبجوسازی گینس، که تولیدکننده آن است، نسبت داد. مارک KLG هلن بلر بارتلت نقش مهمی در ساخت عایق در سال 1930 ایفا کرد.[4]
کد حرارتی شمع[ویرایش]
شمع خودرو انواع مختلفی دارد و یکی از پارامترهای مهم دسته بندی آن کد حرارتی شمع است. هر شمعی با یک کد حرارتی مشخصی درجه بندی میشود که این عدد نشان دهنده حرارت ایجاد شده در مرحله آخر کار شمع یعنی احتراق پس از جرقه زنی و میزان مقاومت آن در برابر این حرارت است. در واقع این میزان حرارت و دمای شمع باید مقداری باشد که هنگام عملکرد موتور موجب احتراق زود هنگام نشود. یعنی شمع باید تا زمان یونیزه شدن کامل گازهای سیلندر دما را کنترل کند. از طرفی این میزان حرارت باید در حدی باشد که از رسوب روی الکترود های شمع جلوگیری کند.
این پارامتر بازه حرارتی نیز گفته میشود و میزان حرارتی است که شمع از طریق بدنه خود به بیرون سیلندر انتقال میدهد.
کد حرارتی شمع با یک عدد مشخص میشود و در کد فنی آن نوشته میشود. برندهای مختلف شمع نوع شمع های خود را از لحاظ کد حرارتی مشخص میکنند و در یک طیف حرارتی قرار میدهند. بر اساس این کد شمع های خودرو به سه دسته تقسیم میشوند.
- شمع سرد
- شمع نیمه گرم
- شمع گرم
مزدا شاپ قصد دارد به منظور بهبود و اقدام کمک کننده به شما مشتریان عزیز تعمیرگاه تخصصی و حرفه ای به شما معرفی کند و شما را در جریان قرار دهد - شما میتوانید با لینک بر روی تعمیرگاه خودرو در تهران از مطالب مهم و ارزشمند ما با خبر و در ارتباط باشید.